Fout
  • Fout bij het laden van feeddata

Ich bin ein Berliner!

// Posted in Excursies

Gutenmorgen!

Op zaterdag 11 januari was het dan eindelijk zo ver. Om negen uur 's ochtends vertrok de bus vol met enthousiaste ACI studenten richting Berlijn om daar drie nachten en twee dagen de stad onveilig te maken. De busreis heen was erg gezellig, het bier vloeide rijkelijk, de muziek pompte uit de speakers en iedereen was klaar voor de aankomende slopende dagen en nachten.
Eenmaal aangekomen in het Generator Hostel werden de indelingen van de kamers bekend gemaakt, de tassen uitgepakt en voorbereidingen getroffen voor de avond. Een goed begin is het halve werk moeten ze vanuit de commissie gedacht hebben, dus stond een avond stappen in de Tresor op het programma. Tot in de vroege uurtjes hebben we die Berliners laten zien hoe wij van #CLUBIEMES een party kunnen machen!

Viel zu früh!

De volgende ochtend stond de wekker veel te vroeg, maar een leuk gevuld programma maakte het wat makkelijker de oogjes te openen. Als eerst gingen we naar het Computerspiele Museum. Hier kregen we een rondleiding door de geschiedenis van computers en games, maar ook de mogelijkheid tot zelf gamen was volop aanwezig. Vooral één bepaald spel trok de aandacht van ons. Om dit te mogen spelen moest je een handtekening zetten dat het museum niet verantwoordelijk was voor eventueel geleden schade. Zo nieuwsgierig als wij waren werden de handtekeningen gezet en het spel begonnen. Je moest je hand op plaat leggen die erg heet werd wanneer je een fout maakte. Ook kreeg je op je andere hand een zweepslag. Leuk? Vanaf de zijlijn zeker!

Kultur Berlin

Na dit museum was het tijd voor cultureel Berlijn. Een lange wandeling langs onder andere Checkpoint Charlie en Holocaust-Mahnmal, bracht ons uiteindelijk bij de Brandenburgertor. Ook hier heeft Berlijn mogen meegenieten van onze aanwezigheid, en dan vooral één bekende Berliner genaamd: Johnny Jukebox. Waar het begon met kijken en genieten van zijn straatmuziek eindigde als een groot meezingfestijn met het holländischem Chor (http://www.youtube.com/watch?v=M4LzdA1dxRw).
Inmiddels was onze bus gearriveerd en werden we weer terug naar het hostel gebracht. Na een powernap ging iedereen een beetje zijn eigen weg. Al snel was het half een, tijd om naar de club te gaan. Deze nacht was de Matrix aan de beurt. Daar kwamen we weer samen met z'n allen om er opnieuw een geweldige nacht van te maken. Hoe laat we de taxi terug pakten? Geen idee, maar het was een goede nacht!

Schon viel zu früh!

Ook deze ochtend was het weer veel te vroeg, maar om 10 uur stipt werden we verwacht in de O2-world voor een rondleiding. Het was erg interessant om eens te zien hoe het er aan toe gaat achter de schermen bij zo'n grote multifunctionele arena als O2-world. Hierna liepen we richting East Side Gallery. Dit stuk van de Berlijnse Muur, dat vanaf december 1989 door 118 kunstenaars werd beschilderd, was erg indrukwekkend en mooi. Na de muur zijn we doorgelopen naar het Betahaus om daar ontvangen te worden door Derk Marseille, een Nederlander die woont en werkt in Berlijn. Hij gaf de eerste van twee seminars en vertelde over zijn werkzaamheden en het leven in Berlijn. Na een korte pauze kregen we het tweede seminar, ditmaal over SoundCloud. Een Amerikaanse medewerker vertelde over het bedrijf waarna wij al onze vragen aan hem mochten stellen. Al met al was het erg interessant en leerzaam.

Die perfekte Nacht

Na deze seminars hadden we de mogelijkheid om de rest van de dag zelf in te vullen. Uiteindelijk is het een middag shoppen geworden en zijn de meeste studenten tevreden, maar met een lege(re) portemonnee terug naar het hostel gegaan. Ook nu werd een powernap ingelast om vervolgens na het eten weer richting de hostelbar te gaan. Ook hierover kan ik maar één woord zeggen: gezelligheid! Een biertje hier, een wijntje daar, gecombineerd met een pooltafel, wat was het leuk! Na wat twijfel werd het toch een yolo-momentje en sprongen we alsnog in de taxi om naar Kaffee Burger Club te gaan. Deze onvergetelijke avond was echt de kers op de taart, maar helaas moesten we toch een keer naar het hostel. Na een lange wandeling in de Berlijnse kou sprongen we in de taxi om vervolgens rond 7 uur 's ochtends aan te komen in het hostel. Geen moment heb ik spijt gehad van dit yolo-momentje, ook al moesten om 9.15 uur weer paraat staan, want op dat tijdstip vertrok onze bus weer terug naar ons welbekende Tilburg. Over deze terugreis kan ik kort maar krachtig zijn: slaap! In de bus was het erg stil, iedereen was voldaan. Het was me toch een reisje...

Ich liebe dich!

Ik wil iedereen persoonlijk bedanken voor deze geweldige dagen, en dan natuurlijk vooral de commissie.
Berliners, ik zie jullie op de reünie op 11 februari vanaf half 10 in café Peanuts!
Voor alle anderen die niet mee konden, ga volgende keer echt mee, want dit wil en mag je niet missen!

Vol trots kan ik nu zeggen: Ich bin ein Berliner!